Ezüstsas

Apám hasnyálmirigy-rákos, agyvérzésen túlesett, az orvosok lemondtak róla. Mégis, nap nap után annyian hívnak, keresnek, hogy lassanként már nem tudok válaszolni mindenkinek egyenként. A napi híreket itt szeretném megosztani velük, veletek. Nézzétek el, hogy inkább rá fordítom az időt.

Fahordás

2008.12.16. 15:52 | apám lánya | 1 komment

Két hét hajtás után ismét itt ülök... töröm a fejem, hogy mit is akarhat tőlem az a naponta változó pár ember, aki ír. Mindenki a megértéséről biztosít, szóljak, ha kell segítség, hogy vagyok...

Két hétig a rajzokba, a tanulásba, makettépítésbe menekültem. Most kifogyott az anyag. Szembe kell néznem az ürességgel, ami szombaton is megérintett.

Egy hétig szinte kibírtam könnyek nélkül. Tintás volt a kezem, és bár fájt, hogy már nem az ágya mellett rajzolok, de igyekeztem csak azt figyelni, ahogy a tus lassanként beteríti a hófehér pauszt. Aztán szombatra elfogyott a tüzifa, ki kellett menni az első adagért, amit Ő rakott félre nekem.

Pakoltam a zsákokat, körülöttem emberek, mégis Őt láttam. Ott törte októberben a diót, itt terveztük a jövőt. Végül elfogytak a zsákok, a kupac üres helyén már nem találtam feladatot. Kiürült, elfogyott. És vártam, ahogy utoljára láttam kint az udvaron, hogy megjelenik megfontolt, lassú járással - már nem volt olyan fürge, mint régen - és mosolyogva bólint egyet.

Néztem a fás zsákokat, és azt éreztem, hogy elégedetten nyugtázza a dolgot, jó munkát végeztünk. Elöntöttek a könnyek...

Írjátok, hogy nehéz lehet, és fáj. Igen. Nehéz és fáj. Szenvedek, mint a kutya, naponta százszor nyúlok a telefonhoz, hogy felhívjam. Bemegyek a szobába, és az üres helye az asztal mellett szíven üt. Az eszem tudja, hogy már nem szólhatunk egymáshoz. A tudatom még nem fogadta el.

A bejegyzés trackback címe:

https://ezustsas.blog.hu/api/trackback/id/tr59826354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pipánszki 2014.10.29. 11:35:13

Szilágyi Domokos:

(BETEGEN)

A semmiből a fájdalom
üzenget, kése torkomon,
alvásból ébrenlétre és
ébrenlétről öntudatlanba
üldöz, nincs út, menekülés
előle, riogat magamra,
gyarlóságomra; oly esendő
s óvnivaló és cudarul
érzékeny testem tántorul,
lépne, mint a gyermek-jövendő,
amint mába-jönni tanul –
botladozom hát harapós
rögökön, cipelgetve hitvány
létemet; kérdez? – dadogok
az időnek, félszeg tanítvány –:
készültem, hogyne, ó, sokat
s sok mindenre; amihez nyúlnom
se lett volna soha szabad:
kapkodtam érte, hasztalan;
súly lett e hiány s most e súly nyom –
hisz a halált is önmagam
seb-életén kellett tanulnom; –
készültem, hogyne, készülődtem:
akinek ereje a mersze
csupán – erőm se szent előttem,
világmegváltásra dühödten
ígértem (másnak is, magamnak
is) hírt s nevet – és pénzt is, persze,
s mit még... szent ég, te tudhatod csak,
meg én, ki szándékaimat –
levetkőztem, pucéran állok,
s – hogyne, készültem – dadogom,
s a semmiből a fájdalom
üzenget, kése torkomon,
s tán hörgök és tán kornyikálok
a keserű, a vad,
a kenyérhéjnyi ég alatt.
– – megtornyozott keserűség –
föld alatti délibáb –
Van, van, van tovább –
talp alatt harangvirág
kondul
utolsót,
fehér felhő
feketül,
játszik
koporsót,
toppan a jég – koporsószög – koppan mintha koponyán – ki kopog a köveken?
ki kopog az utcán?
kopogtatás minden lépés: eresszetek föld alá –
ki kopog a köveken?
túros gebe patáján csillagpatkó,
sorvadt ínyén pitypang-zabla,
kapu alatt bekocog, fölkocog a lépcsőn,
s ösztövér gigáján a lovag úrnak,
ösztövér gigáján – e kiszikkadt hangszeren át –
csikorogva-nyekeregve sirül át a szerenád – –
süti beállítások módosítása